POLITYKA PRYWATNOŚCI
WWW.MAGIABAJEK.PL
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego www.magiabajek.pl jest Andrzej Babiarz wykonujący działalność gospodarczą pod firmą Magia Bajek Andrzej Babiarz wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: Nowy Rożnów 20, 48-100 Głubczyce, NIP: 7481520454, REGON: 380416329, adres poczty elektronicznej (e-mail): kontakt@magiabajek.pl, numer telefonu: +48792268826, zwany dalej „Administratorem” i będący jednocześnie „Usługodawcą”.
-
Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem strony internetowej są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO.
-
Wszelkie wyrazy lub wyrażenia pisane w treści niniejszej Polityki Prywatności z dużej litery należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Sklepu internetowego www.magiabajek.pl.
§ 2
RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH, CEL I ZAKRES ZBIERANIA DANYCH
-
CEL PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA.
Administrator przetwarza dane osobowe Usługobiorców Sklepu www.magiabajek.pl w przypadku:
-
składania zamówienia w Sklepie, w celu wykonania Umowy Sprzedaży, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (realizacja umowy sprzedaży),
-
udziału przez Placówkę w promocji dla Placówek.
-
RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH.
W przypadku:
-
Zamówienia Usługobiorca podaje:
-
Imię i nazwisko,
-
Imię dziecka
-
NIP,
-
Adres,
-
Adres e-mail,
-
Numer telefonu,
-
Dane Klienta oraz osób trzecich zawarte w udostępnionych przez Klienta plikach
-
Dane Placówki
-
Udziału w promocji dla Placówek
-
Dane Placówki
-
Imię i nazwisko osoby trzeciej
-
Imię dziecka osoby trzeciej
-
Adres e-mail osoby trzeciej
-
Dane osoby trzeciej zawarte w udostępnionych przez Klienta plikach
-
OKRES ARCHIWIZACJI DANYCH OSOBOWYCH.
Dane osobowe Usługobiorców przechowywane są przez Administratora w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń.
-
Podczas korzystania ze Sklepu mogą być pobierane dodatkowe informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera Usługobiorcy lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.
-
Po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną lub wykonywania telefonicznych połączeń w celu marketingu bezpośredniego – odpowiednio w związku z art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub art. 172 ust. 1 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku – Prawo Telekomunikacyjne, w tym kierowanych w wyniku profilowania, o ile Usługobiorca wyraził stosowną zgodę.
-
Od Usługobiorców mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych czynnościach, podejmowanych w Sklepie. Podstawą prawną tego rodzaju czynności jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.
-
Podanie danych osobowych przez Usługobiorcę jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży zawartej za pośrednictwem Sklepu.
-
Dane osobowe Klienta zbierane są także poprzez bezpośredni kontakt za pomocą formularza kontaktowego lub telefonicznie Klienta z osobami działającymi w imieniu Administratora. Są wykorzystywane wyłącznie w celu kontaktu z Klientem i udzielenia informacji i porad Klientowi lub w sprawach dotyczących złożonych Zamówień.
-
Dane osobowe będą przetwarzane także w sposób zautomatyzowany w formie profilowania, o ile Usługobiorca wyrazi na to zgodę na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Konsekwencją profilowania będzie przypisanie danej osobie profilu w celu podejmowania dotyczących jej decyzji bądź analizy lub przewidywania jej preferencji, zachowań i postaw.
-
Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
-
-
przetwarzane zgodnie z prawem,
-
zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami,
-
merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
-
§ 3
UDOSTĘPNIENIE DANYCH OSOBOWYCH
-
Dane osobowe Usługobiorców przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta Administrator przy prowadzeniu Sklepu. Dostawcy usług, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).
-
Administrator udostępnia dane osobowe Klientów, jeżeli posiada ku temu podstawę prawną, w szczególności kiedy jest to niezbędne do wykonania świadczonych Klientom usług.
-
Dane osobowe Klientów mogą zostać również udostępnione na żądanie organów publicznych lub innych podmiotów uprawnionych do takiego dostępu na podstawie przepisów prawa, w szczególności kiedy jest to niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa systemów Administratora.
-
Administrator przekazuje dane osobowe poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG) tylko wtedy, gdy jest to konieczne, i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:
-
współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej,
-
stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską,
-
stosowanie wiążących reguł korporacyjnych, zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy.
Gdy ma to zastosowanie, administrator zawsze informuje o zamiarze przekazania danych osobowych poza EOG na etapie ich zbierania.
§ 4
PRAWO KONTROLI, DOSTĘPU DO TREŚCI WŁASNYCH DANYCH ORAZ ICH POPRAWIANIA
-
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
-
Podstawy prawne żądania Usługobiorcy:
-
Dostęp do danych – art. 15 RODO.
-
Sprostowanie danych – art. 16 RODO.
-
Usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art. 17 RODO.
-
Ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO.
-
Przeniesienie danych – art. 20 RODO.
-
Sprzeciw – art. 21 RODO
-
Cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.
-
W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 2 można wysłać stosowną wiadomość e-mail na adres: kontakt@magiabajek.pl.
-
W sytuacji wystąpienia przez Usługobiorcę z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Usługobiorcę uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania – o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
-
W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 5
PLIKI „COOKIES”
-
Strona Administratora używa plików „cookies”.
-
Instalacja plików „cookies” jest konieczna do prawidłowego świadczenia usług na stronie internetowej Sklepu. W plikach „cookies” znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony, a także dają one także możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin strony internetowej.
-
W ramach strony stosowane są dwa rodzaje plików „cookies”: „sesyjne” oraz „stałe”.
-
„Cookies” „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcy do czasu wylogowania (opuszczenia strony).
-
„Stałe” pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcy przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez Usługobiorcę.
-
Administrator wykorzystuje własne pliki cookies w celu lepszego poznania sposobu interakcji Usługobiorców w zakresie zawartości strony. Pliki gromadzą informacje o sposobie korzystania ze strony internetowej przez Usługobiorcę, typie strony, z jakiej Usługobiorca został przekierowany oraz liczbie odwiedzin i czasie wizyty Usługobiorcy na stronie internetowej. Informacje te nie rejestrują konkretnych danych osobowych Usługobiorcy, lecz służą do opracowania statystyk korzystania ze strony.
-
Administrator wykorzystuje zewnętrzne pliki cookies w celu zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych Google Analytics (administrator cookies zewnętrznego: Google Inc. z siedzibą w USA).
-
Usługobiorca ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików „cookies” do swojego komputera poprzez ich uprzedni wybór w oknie swojej przeglądarki. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
§ 6
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH OSÓB TRZECICH
-
Jeżeli Klient umieszcza w Formularzu Zamówienia lub Formularzu Zamówienia Promocyjnym jakiekolwiek dane osobowe osób trzecich, może to uczynić jedynie pod warunkiem nienaruszania przepisów obowiązującego prawa i dóbr osobistych tych osób. Osobami trzecimi są osoby fizyczne, których dane osobowe, Klient umieszcza w Formularzu Zamówienia w ramach składania zamówienia.
-
Administrator może przetwarzać powierzone im przez Klienta dane osobowe osób trzecich, jeżeli Klient potwierdzi, iż jest uprawniony do przekazania danych osobowych osoby trzeciej.
-
W przypadkach, gdy Klient umieszcza w Formularzu Zamówienia dane osób trzecich, w ramach działalności innej niż czysto osobista lub domowa, Klient występuje w roli administratora tych danych w rozumieniu przepisów RODO.
-
W przypadku, o którym mowa w pkt 3 powyżej, Klient zawiera z Administratorem umowę powierzenia przetwarzania danych osób trzecich na zasadach określonych w pkt 5 – pkt 10 poniżej.
-
Dane osób trzecich, powierzone przez Klienta, będą przetwarzane przez Administratora w celu prawidłowej realizacji zawartej z Klientem Umowy Sprzedarzy i realizacji Zamówienia.
-
Zakres powierzonych danych, obejmuje wszelkie dane osobowe osób trzecich powierzone w związku z korzystaniem przez Klienta ze Sklepu w związku ze złożonym Zamówieniem, w szczególności imię i nazwisko i wizerunek.
-
Klient wyraża zgodę na dalsze powierzenie przetwarzania danych osób trzecich (tzw. podpowierzenie), w celu wykonania umowy zawartej z Klientem.
-
Powierzone przez Klienta dane osobowe osób trzecich, będą przetwarzane odpowiednio przez Administratora zgodnie z art. 28 RODO.
-
Dane osobowe osób trzecich mogą być również przetwarzane przez Administratora w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust.1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw.
-
Jeśli Administrator stwierdzi, że dane osobowe osób trzecich są przetwarzane przez Administratora z naruszeniem przepisów RODO, przepisów obowiązującego prawa lub dóbr osobistych osób trzecich, Administrator podejmie działania w celu jak najszybszego usunięcia takich danych.
§ 7
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
-
Administrator udostępnia odpowiednie środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
-
W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką prywatności stosuje się odpowiednio przepisy RODO oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.